V současnosti zaznamenává audiovizuální tvorba celou řadu nových trendů. Součástí těchto změn jsme i my, střední a východní Evropa. Industry Days festivalu Serial Killer chtějí být první zastávkou pro tvůrce, televize i produkce, z Východu na Západ, i ze Severu na Jih. Míří na všechny, které zajímá budoucnost. S měnícím se trhem se, totiž, otevírají příležitosti ke zcela novým spolupracím napříč Evropou. Industry Days plynule navazují na festivalový program, který dále rozšiřují o odborný kontext. Nabídnou několik případových studií nedávno uvedených seriálů. Zaměří se na inovativní finanční strategie, představí neotřelé přístupy k vývoji projektu, uvítají inspirativní hosty ze zahraničí a otevřou debatu o tématech, které náš trh ovlivňují.

Návštěvníky uvítáme ze všech koutů Evropy: Skandinávie i Moravy; studující, profesionály i decision-makery na důležitých postech evropských institucí. V rámci doprovodného programu je hned několik panelů určených široké veřejnosti.

Industry program pilotního ročníku festivalu Serial Killer 2018

Čtvrtek 3. května — The Region
První den jsme se zaměřili na středoevropský region a témata, která jím hýbají — nebo by jím brzo hýbat měla.

Program otevřel panel zaměřený na otázku podpory seriálové tvorby skrze státní a polostátní zdroje. Diskutovali spolu zástupci národních fondů i producentských asociací. Čtvrtek dále představil i case-study polského seriálu The Teach (Belfer), v současnosti divácky nejúspěšnější seriálové produkce u našich severních sousedů, vzniklý výjimečnou spoluprací TVN a Canal+. Hovořili jsme se scénáristou Jakubem Zulczykem, producentem Wojciech Bockenheimem a zástupkyní polské Canal+ Danutou Krasnohorskou. Tentýž den se široké veřejnosti představila i populární herečka Aňa Geislerová a její spolupracovnice a castingová režisérka Maya Kvetny. V moderované diskuzi reflektovaly své profese a spolupráci. Srovnání českého a zahraničního prostředí seriálové tvorby z hlediska castingu i otázku obsazování českých herců v zahraničních seriálech otevřely v moderované diskuzi.

Pátek 4. května — Fresh Perspectives
V pátek jsme se věnovali všem, kteří hledají svěží pohledy na věc a nebojí se jít proti proudu.

V panelu s uměleckou ředitelkou fondu New Danish Screen Mette Damgaard-Sørensen jsme diskutovali o současných metodách vývoje scénářů v Dánsku. Otevřeli jsme i téma, jaké kroky historicky stály za úspěchem současné dánské quality TV. Případovou studii vzniku a ingredience web-seriálového úspěchu představil scénárista a nositel Ceny české filmové kritiky za Semestr Ondřej Kopřiva. O průlomových počátcích britské Channel 4 jsme hovořili s jejím někdejším ředitelem Rodem Stonemanem. S hlavním scénáristou dánské mini-série Liberty, která nabourává zažité představy o podobě televizních dramat, Asger Leth jsme mluvili o kritickém přístupu k citlivým tématům národní historie a neméně choulostivým postupům při nakládání s dílem, které adaptujeme. Na diskuzi navázala projekce prvních dvou epizod.

Sobota 5. května — The Future & Technology
Třetí den byl věnován disciplínám, které se postupům seriálové tvorby začínají blížit, leckdy i z nečekaných stran. Zajímaly nás všechny málo prozkoumané žánry i to, kde leží budoucnost televize.

Držitelé Industry akreditace si vyslechli případovou studii financování a vývoje nové české počítačové hry, z období husitských válek, Kingdom Come: Deliverance, v tom čase jedné z nejprodávanějších na světě. Pohled na budoucnost televizní technologie nabídl panel uvedený ve spolupráci s brněnskou VUT. Doprovodný program nabídl panel o inovativním financování nezávislé tvorby s rumunskou producentkou Biancou Mina a americkým režisérem Jamesem Longshorem. Sobota otevřela i debatu o současných trendech v klasickém i mimouniverzitním vzdělávání generace, která tuto televizní budoucnost bude, ve výsledku, tvořit. Závěrečný večer byl věnovaný vyhlášení cen Serial Killer.

*   *   *

Industry days také nabídly širokou paletu společenských příležitostí k navazování nových a utužování stávajících kontaktů. Jsme rádi, že jste za námi do Brna přišli a potkali se se všemi svými přáteli, nedávným ředitelem irské Chanell 4 Rodem Stonemanem, uměleckou ředitelkou New Danish Screen Mette Damgaard-Sørensen, děkanem berlínské filmové akademie Benem Gibsonem, producenty, novináři i dosud neobjevenými talenty.