Porotci Soutěže nejlepšího seriálu ze střední a východní Evropy 2023

Piodor Gustafsson (SWE)

Piodor má více než třicetileté zkušenosti ve filmu a televizi. Od září 2020 je v TV4 Media zodpovědný za hraný obsah v severských zemích (kromě Islandu). Dříve pracoval jako CEO společnosti Black Spark Film & TV, jako programový ředitel a dramaturg (commissioning editor) v SVT a jako konzultant pro zadávání celovečerních filmů ve Švédském filmovém institutu. Piodor v poslední době produkoval filmy LAMB (r. Valdimar Johannsson), TIGERS (r. Ronnie Sandahl), BORDER (r. Ali Abbasi), THE WIFE (r. Björn Runge), STHLM Requiem (r. Karin Fahlén), MOSCOW NOIR (r. Mikael Håfström) a EVERYTHING I DON’T REMEMBER (r. Beata Gårdeler).

Clare Thompson (GB)

Clare je nevýkonnou ředitelkou přední britské televizní poradenské společnosti K7 Media, pravidelně píše a přednáší o globálních trendech v oblasti obsahu pro své vysílací a produkční klienty po celém světě, od Sony po Fremantle, od Foxu po SBS Korea.  Na začátku své kariéry se věnovala produkci a vývoji zábavních a faktuálních televizních pořadů, z velké části v ITV, kde několik let vedla interní vývojový tým společnosti.

Od té doby Clare pomáhala velkým i malým televizním společnostem zdokonalovat jejich nápady a kreativní strategii, vedla workshopy zaměřené na vývoj a pitching a projekty zadávání kanálů pro klienty, jako jsou BBC, Channel 4, ITV Studios, Endemol Shine, All3Media, MTV, TV Prima a mnoho čínských vysílatelů. Podporuje také růst mnoha nezávislých produkčních společností ve Velké Británii prostřednictvím fondu Emerging Indie Fund od Channel 4 a programu Indielab TV Accelerator, vede na míru šité mistrovské kurzy a semináře o oblastech od obchodní strategie po mezinárodní televizní exportní trh.

Clare také stále natáčí pořady… Nejvíce hrdá je na dokumentární film Girls With Autism u ITV.

Maral Mohsenin (SUI)

Maral je držitelkou doktorátu z filmové historie a estetiky (univerzita v Lausanne, univerzita v Amsterdamu) a od roku 2015 pracuje v programovém týmu Mezinárodního filmového festivalu v Ženevě (GIFF), nejprve jako kurátorka retrospektivy, poté jako dramaturgyně a nakonec od roku 2022 jako programová ředitelka. Tento festival do svého programu dlouhodobě začleňuje i televizní tvorbu. Zároveň v letech 2016-2022 působila jako restaurátorka a konzervátorka filmů v Cinémathèque Suisse, spolupracovala s několika švýcarskými festivaly (Visions du Réel, VIFFF) a příležitostně se podílí na konferencích a kurzech na univerzitě v Lausanne.

Porotce soutěže nejlepších webseriálů

Joël Bassaget (FRA)

Partnerský výzkumný pracovník na University of Wollongong („Valuing web series“) a nezávislý konzultant v oblasti produkce krátkometrážních sérií a distribučních strategií. Žije v Berlíně. Od roku 1989 píše scénáře pro animované televizní pořady. V roce 2001 založil vůbec první (a krátce existující) evropský portál pro animované nezávislé kreslené filmy. V roce 2014 založil blog „Web Séries Mag“ pro online verzi francouzských novin Libération. Následující rok založil Web Series World Cup. Autor knihy „Le guide des Webséries – la nouvelle vague“ a s Meredith Burkholder spoluautor knihy „Short Narrative & Serialized, a complete guide of the web series phenomenon“.